niedziela, 6 lipca 2014

Converse: jak przywrócić biel?

Jako wierna fanka białych Converse raz na jakiś czas uświadamiam sobie, że moja biel nie jest biała...

Tym razem stało się tak przy próbie ekologii. Żeby nie szkodzić przyrodzie postanowiłam używać do prania orzechów. Fajna sprawa... Na krótką metę, bo na dłużej nagle robi się to dla mnie uciążliwe. Tym bardziej, że moje ukochane białe buty przybrały przez nie bury odcień. Ratunku!!



Polowałam na Simplicol, uwielbiam stosować go do odświeżania czerni: wygoda i skuteczność, naprawdę polecam.

Jak zobaczyłam, że jest wersja do odświeżania bieli, od razu wiedziałam w jakim celu go kiedyś użyję :D. Niestety jest raczej trudno dostępny i w momencie kiedy potrzebowałam, nie mogłam go dostać.


Wypad nad jezioro załatwił moje Converse i musiałam działać szybko, więc internet odpadał.

Poradziłam sobie inaczej:
Powróciłam do Perwollu Brilliant White (zwykły proszek do bieli też mógłby być, ale ja go lubię :)) i dorzuciłam saszetkę wybielacza Vanish w płynie (ok. 3 PLN). Zastosowałam 60 stopni i dodatkowo pranie wstępne.

Pomogło. Szkoda, że na zdjęciach nie widać tak wyraźnej różnicy, jak w rzeczywistości. Bo w realu biją bielą z daleka :p


Simplicol natomiast wypróbuję następnym razem. A może ktoś już miał z nim styczność i ma opinię na jego temat? Albo inne skuteczne metody? Ja ostatnio na tych wysokich testowałam granulki do odświeżania bieli, też w jednorazowej saszetce. Koszt podobny, ale efekty jakieś nieszczególne.




5 komentarzy:

  1. Jak zabrudzenia się są duże, to wystarczy wrzucić do pralki i dodać zwykły proszek. Też będą białe. Z kolorowymi trampkami jest trochę trudniej. Przy 60 stopniach kolor może zejść, więc trzeba w zimnej wodzie prać.
    http://zycienienabogato.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Planuję kupić białe conversy i boli mnie to że szybko stracą swój piękny kolor :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja obecnie mam tylko kolorowe conversy. Pamiętam jak zawsze walczyłam aby moje białe zostały dalej białe. Niestety musiałam je czyścić ręcznie bo miały piękne rysunki na tylniej części.
    A.

    OdpowiedzUsuń
  4. Najprościej wsadzić do pralki :P u mnie działa

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam wersję nie białą, a żółtą... tzn miałam żółtą, bo nie przemyślałam do końca sprawy z pralką i przy 60 stopniach lekko im się wyblakło.

    OdpowiedzUsuń